Klagomålshantering

Rutiner för klagomålshantering vid Uppsala Waldorfskola

Om vårdnadshavare har synpunkter eller klagomål på verksamheten vill vi gärna veta det. Vi ser det som ett tillfälle att förbättra vår verksamhet.

Vem ska du kontakta?

Vänd dig i första hand till barnets pedagog om det gäller sådant som rör ditt barns situation. Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår så kontakta rektor Ann-Christine Högberg på mail:  rektor@uppsalawaldorfskola.nu eller på telefon:   070-545 34 39.

Om ditt missnöje handlar om verksamheten i stort kan du kontakta rektor direkt.  Då klagomålet inkommer tar vi kontakt så snart som möjligt och senast inom 10 dagar. Detta sker via telefonkontakt, mail eller kallelse till möte.

Vid allvarligare fall anmäls ärendet av rektor till huvudmannen – Stiftelsen Uppsala Waldorfskolas styrelse. Kränkningsärenden anmäls alltid av rektor till huvudmannen. Det är huvudmannen som har det yttersta ansvaret att utreda och åtgärda eventuella brister.

Om du vill lämna ett klagomål anonymt går det bra att posta till rektor på:

Uppsala Waldorfskola, Rektor, Hågavägen 69, 752 63 Uppsala